Ylioppilaskokeet

Ylioppilaskirjoitukset järjestetään kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Ylioppilastutkinnon voi hajauttaa korkeintaan kolmelle peräkkäiselle kerralle. Jos kolmen kerran määräaika kuluu umpeen, on suoritettava koko ylioppilastutkinto uudelleen. Ylioppilaskokeen kullekin kirjoituskerralle ilmoittaudutaan Wilmassa. Opiskelija voi osallistua ylioppilaskokeisiin suoritettuaan kirjoitettavasta aineesta kaikki pakolliset opintojaksot. Ennen kirjoituksiin osallistumista suositellaan kuitenkin myös valinnaisten opintojaksojen suorittamista. Ylioppilastutkintoon osallistuville järjestetään lukuvuosittain neljä pakollista info-tilaisuutta. Ennen ilmoittautumisajan päättymistä opiskelijat saavat Abin oppaan.

Aulassa ja koulun nettisivuilla on ylioppilastutkintoa varten ilmoitustaulu, jonka seuraaminen on jokaisen kirjoituksiin osallistuvan velvollisuus. Ylioppilastutkinnon suorittanut opiskelija saa ylioppilastutkintotodistuksen, kun myös lukion päättötodistukseen vaadittavat opintojaksot on opiskeltu hyväksytysti. Ylioppilastutkintolautakunnan kotisivut ovat osoitteessa www.ylioppilastutkinto.fi. Ylioppilaskokeita pidetään Tuupalan kivikoulun 4. kerroksessa ja tarvittaessa myös muissa tiloissa. Koepäivinä rajoitetaan liikkumista käytävällä.