Opiskelijapalvelut

Päivitetty 12.8.2022

Kouluruokailu

Lukiolaiset ruokailevat Tuupalan koulukeskuksen ruokalassa. Lukion ruokailu on klo 11.45 – 12.15. Opiskelija on oikeutettu maksuttomaan kouluruokailuun vain niinä päivinä, joina opiskelijan henkilökohtainen opintosuunnitelma edellyttää läsnäoloa koulussa.

Erikoisruokavalioista tulee ilmoittaa koulun kansliaan lukukauden alkaessa. Uusien ohjeiden mukaan vakavista tai hengenvaarallisia oireita aiheuttavasta ruoka-allergiasta tarvitaan lääkärintodistus.

Abiturientit saavat ruokailla koulussa penkinpainajaisiin saakka. Mikäli opiskelijan henkilökohtainen opintosuunnitelma edellyttää läsnäoloa koulussa tämän jälkeen, opiskelijan on ilmoitettava läsnäolopäivänsä kansliaan viimeistään viikkoa ennen ko. päiviä.

Koulumatkatuki ja opintotuki

KELA korvaa lukiolaisten koulumatkat 7 km pitempien matkojen osalta. Lukiolaiset ovat oikeutettuja kulkemaan perusopetuksen koulukyydeillä, mikäli niissä on tilaa. Lisätietoja saa kansliasta ja kuljetussuunnittelijalta sekä koulumatkatuen osalta KELAn sivuilta.

Asuminen

Mikäli opiskelijat tarvitsevat vuokra-asunnon, niitä voi tiedustella esimerkiksi Kuhmon Terva-Asunnoilta, p. 044 7255490 (Pasi Tervo). Asumiseen liittyvissä asioissa suosittelemme myös yhteydenottoa rehtoriin.

Vakuutukset

Kuhmon kaupunki on vakuuttanut oppilaansa ja opiskelijansa koulujen vuosisuunnitelmien mukaisesti. Mahdollisilla matkoilla matkatavaroita ei kuitenkaan vakuuteta. Vakuutuksen perusteella korvataan tapaturmat, jotka sattuvat kouluajalla, välitunnilla sekä otettaessa osaa opetussuunnitelmaan sisältyviin yhteisiin urheilusuorituksiin, retkiin ja matkoihin. Vakuutus on voimassa projekteissa ja välittömillä koulumatkoilla sattuvien tapaturmien varalta niin ulkomailla kuin kotimaassa. Vakuutuksen piiriin kuuluvat kaikki opiskelijat kotikunnasta riippumatta. Vastuuvakuutuksesta korvataan vakuutetussa toiminnassa toiselle aiheutettu henkilö- ja esinevahinko, josta vakuutuksenottaja on voimassa olevan oikeuden mukaan korvausvastuussa.